Söta katter!

torsdag 29 januari 2015 Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Dagen på en lördag är inte som natten på en tisdag men ris är ändå ganska gott! Tycker i alla fall jag...
Majs gillar jag inte. Men katter! Åhhh så söta!

Okej....... Så jag (Isabella) gjorde misstaget att be Joakim skriva dagens inlägg och det där var vad jag fick tillbaka....

På dagens agenda stod alltså en utflykt till cu chi tunnlarna som användes under kriget. Bussen gick klockan åtta och hälften av resenärerna var svenskar. Det tog kanske två timmar dit och vi sov som stockar hela resan. När vi kom fram så fick vi se en jättedålig och konstig film som inte lärde oss någonting. Men efteråt fick vi gå runt och se olika fällor som vietnameserna använde mot amerikanarna. Det var intressant men jag säger bara aj aj aj.
Dessutom visade vår guide oss olika, smarta gömställen som de använde och så fick vi gå ner i en av tunnlarna. Det var mörkt, jättetrångt och läskigt och ändå så hade de byggt ut tunnlarna för att vi turister skulle få plats!?
När vi kom tillbaka till Ho chi minh gick vi direkt till restaurang Babas för en enkel lunch. Det blev grönsaks-samosas, nanbröd (med både vitlök och ost!!!) och goda röror till. Dessutom så fick vi en gratis linsgryta till ?? Mmm!
Vi gick hem, fixade med bloggen och duschade. Middagen blev enkel men bra. Vi delade på en portion nudlar + grönsaker som vi köpte i ett gatukök för 8 kr och åt i parken. Till sist bokade vi en ny guidad tur och gick en liten upptäcksfärd på den kända backpackergatan. Mycket folk, hög musik och blinkande skyltar kan man beskriva det med ??

Isabella Vescovi
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien