Tulum-Akumal

fredag 13 mars 2015 Ystad, Skåne län, Sverige

Halloj igen. det har gått ganska lång tid nu sedan senaste uppdateringen men det beror helt o hållet på att det inte gått att logga in på resdagbokens sida.
I Tulum hamnade vi på ett hotell mitt i staden som var helt ok(dom hade kaffe på morgonen vilket är mycket viktigt) Vi hade tre dagar på oss att utforska denna stad så allt har gått sådär lite lagom. Sol,bad,snorkling o en utflykt i mangroveträsken vilket nog var den största behållningen i denna stad..... Vi fick träffa på både Krokodil,delfin,sköldpaddor,manta och en himla massa fåglar. En mycket bra tripp med andra ord. I Akumal så hamnade vi lite snett vad det gäller boendet, själva bungalowen var helt ok men den låg ca 2 km utanför all ordning och redlighet o de vet alla som känner Camilla vad detta innebär. Att promenera hem när det var mörkt tillsammans med ödlor stora som jag vet inte vad så var detta otänkbart, så det blev att tillbringa hela dagen på stranden fram till solnedgång ....sedan hem som "fan" innan det blev mörkt på vägen
Här gjorde jag två omgångar snorkling på egen hand som var helt underbara såg massor av jättesköldpaddor på halv meters avstånd och en jättestor manta :) :) .
Har även hunnit med att vara tre daga på playa del carmen o det gör vi aldrig om igen ...maken till kommersiellt ställe får man leta efter. Nu är vi på Cozumel och om detta får jag återkomma senare...
Ha de underbart o hoppas ni klarar er utan bilder :)
Jag försöker lägga ut lite bilder på FB och Instagram men de kan ju kanske inte alla se :) :)