Morgonyoga
Morgonyoga

Träning och träning...

söndag 17 maj 2015 Kemer, Turkiet

Fredag kväll: Så där ja, nu är vi framme. Denna resa har jag för första gången lämnar familjen hemma och följt med min kompis Ingela på en träningsresa till Turkiet. Flygningen gick bra, knappt nån turbulens alls så jag var riktigt nöjd ända tills vi satte oss i bussen. 36 grader visade termometern och det tog en faslig tid innan vi kunde rulla iväg. Vårt hotell var som nummer två på listan så vi såg fram emot att komma till hotellet och ta det lite lugnt innan middan. Det kunde vi glömma... När vi tyckte att vi borde varit framme började chauffören köra i konstiga kvarter, stanna och fråga efter vägen utan att få svar. Det visade sig att han inte hade en aning om vart han skulle. Till slut fick han hjälp och det visade sig att det var bara att köra tillbaks samma väg vi kommit för att släppa av dem som skulle av på första hotellet för att sedan vända igen och köra oss. Nästan tre timmar tog bussresan!! (alltså nästan lika länge som flygresan) och vi var duktigt full i skratt när vi väl kom till hotellet, hett efterlängtade av personalen som undrade var vi varit. Hotellområdet är stort och väldigt mysigt, bara små bungalows, inget stort "hotellkomplex" alls. Maten var riktigt fräsch, över förväntan för min del som inte brukar gilla turkisk mat så mycket. Det är massor av olika pass så det kommer finnas mycket att prova på. Finns inget wifi på rummen så vi får väl se hur många uppdateringar jag lyckas med..

Lördag: 07.15 startade morgonen med yoga ute på piren. Helt underbart, redan varmt och solen som lyser. Direkt efter det en halvtimmes core-pass som slutar 08.45 och därefter fick vi avnjuta frukosten! Efter frukost: Hamam!!! Först skumbad och peeling, sedan massage och slutligen ansiktsmask. Nu var vi riktigt möra i både kropp och knopp. Jag fick dessutom en personal som såg sig själv som Turkiets svar på Bosse Larsson, han sjöng så det dånade i Hamamet! Han försökte få med mig i sången men där misslyckades han kraftfullt. Eftermiddagen har bjudit på ett bodytoning följt av ett pass vattenfys. Jag kommer bli mycket förvånad om jag överhuvudtaget kan röra mig imorgon..
Nu är det snart dags för middag och sedan väntar en föreläsning 20.30, efter det gissar jag att vi somnar ovaggade!

Helena Och Johan Eriksson
Senast aktiv - från Dubai, Förenade Arabemiraten