Här fick vi lämna våra kameror och kasta oss i det kalla vattnet
Här fick vi lämna våra kameror och kasta oss i det kalla vattnet

Vi lever!

onsdag 20 maj 2015 Kemer, Turkiet

Måndag och tisdag blev härliga träningsdagar i ett mycket varmt Turkiet. Mornarna startar 07.15 med yoga ute på piren och redan då är det varmt och ljuvligt skönt. Mitt på dagen är det väldigt varmt men de passen läggs oftast i skuggan så det funkar ändå. Igår kväll for jag Ingela och en tredje tjen in till Kemer för att se nåt annat. Vi åt en god middag och tittade i affärer men eftersom Turkarna inte lät oss titta ifred blev det ingen shopping.
Idag var nog ändå den mest minnesrika dagen. Vi körde våra pass som vanligt fram till lunch och kl 14.00 blev vi upphämtade av en buss som körde oss till ett berg i närheten. Där började en vandring på drygt två kilometer uppför berget i stekande sol. När vi väl var framme fick vi ta på oss våtdräkt, våtskor (det heter knappast så men ni vet nog vad jag menar) och hjälm!!! Sen var det bara att hoppa i det 14-gradiga vattnet och redan här var det många som ville hem.. Sedan gick vi 800 meter i en Canyon bland stenar och strömmande vatten. Det var otroligt vackert men också otroligt jobbigt. Det är lite vatten nu så många stenar var stora och guiderna fick hjälpa oss alla att ta sig upp på stenarna och komma vidare. När vi väl kom fram till vattenfallet som var slutmålet blev jag full i skratt, det forsade vatten i ungefär två meter ner från en sten... Hade lust att visa guiderna bild från Storforsen...

När vi sedan skulle hem blev det problem. På ett ställe var vi tvungen att åka kana ca tre meter ner från en sten. Väldigt många (inklusive mig) tyckte det var väldigt obehagligt, en tjej började gråta av chocken när hon väl kommit sig ner.
Det var absolut en häftig upplevelse och jag är glad att jag gjorde det men jag kommer inte göra det igen.

Ikväll har det börjat blåsa ordentligt så vi får se hur vädret blir i morgon, vi får hoppas molnen blåst bort innan imorgon.

Helena Och Johan Eriksson
Senast aktiv - från Dubai, Förenade Arabemiraten