Nedräkningen har börjat!

lördag 30 maj 2015 Enköping, Uppsala län, Sverige

Om en månad börjar en av mina drömresor (hm, jag har visst många drömmar) att åka på en roadtrip i USA!

Det hela började nog med att jag satt hemma hos en tjejkompis i Västertorp och vi kom in på drömresor, några av mina drömmar var, åka på roadtrip i USA, åka inlandsbanan och åka till Australien. En annan tjejkompis frågade då vad det var som hindrade mig för att göra slag i saken. Några veckor senare frågade Anders vad jag önskade mig när jag fyller 40 år :-)
Tja, sen var saken spikad, länge var det bestämt att vi skulle vara borta i 3 veckor, men under planeringens gång, fick jag redan på att KA, min vännina i San Diego skulle befinna sig i Sverige under hela vår USA vistelse, så då strykte vi San Diego.Så det blir 2,5 vecka road trip.

Våra större destinationer kommer att bli:
San Francisco - Los Angeles - Las Vegas

Det här kommer bli första resan i USA för mig och barnen, så då känns det ju extra tryggt att ha fått väldigt mycket bra tips och idéer av folk som gjort liknande resor eller bor/bott i USA,tack! För ni tror väl inte att jag har planerat allt i minsta detalj, eller??????

Skall försöka, i den mån det går att uppdatera resedagboken under vår USA vistelse, så att ni alla kan följa oss på vår äventyr!

Wihoooo!!!!

Viktoria Stagårdh