Lammballar - yes!

onsdag 5 augusti 2015 Burgsvik, Gotlands län, Sverige

Idag åkte vi runt på södra delen av ön. Vi åkte den fina vägen nere vid Hoburgen, körde upp och tittade på "Såmycketbättrefyren".

Vid Sundre hittade vi vad vi letat efter för Idas räkning. Och vi har letat från Fårö i norr till Hoburgen i söder: LAMMBALLAR! Över 100 lammbaggar.

Vi körde småvägar upp utmed östra sidan. Bl.a. stannade vi till i Ronehamn och vi tog kvällsfika i Herta.

Vi åkte runt i/vid Ljugarn. Bl.a. var vi på campingen som Marie och jag bodde på sommaren 1999. Vi körde till Tofta via Buttle och Klintehamn. Vi anlände stugan sent och mitt förslag var att vi lagade kvällsmaten inomhus. Tindra protesterade och krävde grillat. Jag fick stå i mörkret och fixade till baconinlindad fläskfilé och veg biffar. Tillbehör blev tunnbröd med svamp- och lökfyllning som grillades i en form med mycket svampsås. Riktigt gott! Eller som Elias uttryckte det "Experimentet var lyckat!"

Vi avslutade kvällen med att lyssna på ett par Betnerföreställningar. Vi skrattade så vi grät (i alla fall jag). Tindra låg inne och krävde att vi stängde av snusket. Så fick det bli (en stund)!

Larstl
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige