sista inlägget

måndag 28 september 2015 Breña, Lima Region, Peru

Idag åker Jag hem. Även om det har varit fantastiskt att vara här i Peru. Så Ska det bli så skönt att komma hem. Även alla bra saker har ett slut och något nytt börjar. Det kallas livets gång antar Jag.
Jag ligger och tänker på de platser som Jag har besökt, tankar, känslor, upplevelser och situationer. Det är bokstavligt talat hur mycket som helst. Det kommer att ta ett bra tag att ta in det och lyckas sortera allt.

Peru har levt upp till mina förväntningar och mer därtill. Det gäller även mina förväntade höjdpunkter. De har alla levererat.
Även tailor made Peru har levt upp till mina förväntningar. Allt har funkar hur bra som helst. Och de gånger som Jag har behövt hjälp i kniviga situationer så har Jag fått det. Hur grymt som helst!

Men inte minst tänker Jag på invånarna i Peru. Jag Ska ge er en talande detalj.
Under en måltid på inkaleden så var det en bit paj som var lite mindre än de andra. Guiden gav oss de andra bitarna och behöll den själv. Detta kan tyckas som en liten sak. Men runt om i landet så har det varit samma sak överallt. De har givit så mycket de bara kan. För att man Ska få en så bra upplevelse som möjligt.
De har gjort det med en sån enorm stolthet över sin mat, natur och kultur mm.
Jag tycker mig inte se samma stolthet i Sverige. Jag vet dock inte om det är så. Men det har fått mig att fundera lite på just den saken.
Det finns även en del intressanta händelser, möten som Jag inte kommer att skriva här. Men som kanske kommer att delges senare.

Det har inte bara varit en upplevelseresa. Det har kommit en hel del filosofiska tankar om saker och ting.
Och det är så här i efterhand otroligt intressant att vara i ett främmande land utan tillgång till pengar och ha en skuld som ska betalas mm. Man blir lite mer ödmjuk till pengar efter en sådan upplevelse.

Återigen tack till tailor made Peru för en fantastiskt sammansatt resa som har funkar i stort sett prickfritt. Och ett extra tack till Anna Martinsson med hjälpen under resan.

Sidan kommer nu endast att uppdateras med eventuella kommentarer och bilder.

Daniel Andersson
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru