puerto maldonado-lima

söndag 27 september 2015 Breña, Lima Region, Peru

Efter utcheckning så hämtade vi upp resten av bagaget och besökte en marknad.

När Jag sen kom till flygplatsen så insåg Jag att Jag först skulle flyga till Cisco och sen direkt vidare till Lima med samma plan.
När vi närmade oss landning i Cusco så började det rinna något svart ovanifrån på vissa passagerare på andra sidan av planet. De gjorde sitt bästa med att stoppa det genom att täta med papper.
Som flygrädd blev man inte mindre nojig av det. Dessutom så var inrikesflyget det som Jag var minst bekväm med redan innan resan. Och Jag visste att Jag skulle upp med samma plan igen.
Väl på marken så undersöktes planet av flera personer. Men de hittade inget fel. Men Jag ville egentligen bara lämna planet. Men Jag måste ju komma hem och alla var så lugna. Så det var bara att sitta kvar. Fortfarande skeptisk till om planet verkligen var okej.

När vi hade startat igen mot Lima så började det rinna igen och folk blev irriterade och det byttes platser i planet.
Jag gjorde mitt bästa för att byta fokus och sitta och skriva istället.

Väl nere på marken så fick Jag mitt bagage och gick mot utgången. Där stod en man med en skylt med Andersson som vanligt. På vägen blev Jag lite misstänksam eftersom Han frågade vilket hotell Jag skulle till. Men tänkte inte mer på det då. När vi sen kom fram så så Han att det kostade !00 soles och att det inte var betalt av agencyn och låste bakdörrarna.
Jag ringde agencyn och. Anna svarade som vanligt. Det visade sig att Jag tagit fel taxi. Men Jag är så säker på att det stöd Andersson på skylten.
Som tur var så har jag levt väldigt snålt efter att ha blivit av med kortet för för att ha lite marginal. Så Jag kunde betala taxin.
Senare kom Anna med pengar så att Jag kan äta något det sista dygnet i Peru.
Om 7 timmar åker Jag till flygplatsen.

Daniel Andersson
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru