29/10 - 3/11

fredag 6 november 2015 Serrekunda, Gambia

Andra veckan i Gambia har inte varit så intensiv. Mest solande i trädgården och bad i havet.

I lördags åkte Barbro, jag och Ann-Marie med Buba, Babro och Jankee till en leksaksaffär och köpte dockor till flickorna. Det blev två fina dockor som kan blunda och säga "Mary had a little lamb".

Flickorna blev överlyckliga och när vi sedan lät dem bada fötterna i havet, var lyckan fullständig.

Buba sa att hans compound hade varit full med barn på söndagen som velat se på dockorna.

Måndag den 2/11 var nog den varmaste hittills. + 33 grader och 75 % luftfuktighet. Det var till och med så att jag tyckte att det blev för mycket.

Jag talade om för Buba att han ska köra Olle och Ann-Marie till flygplatsen i morgon. Han sa att han ska göra det, men att han inte vill höra talas om det. Han blir alltid så ledsen när någon ska åka hem.

Tidigt på tisdagsmorgonen den 3/11 var det ett ordentligt skyfall i ca 45 minuter, följt av lite åska.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige