Take a walk on the wild side

tisdag 10 november 2015 Breña, Lima Region, Peru

Dag två! Direkt efter frukost drog vi iväg till en av de ställena jag sett mest fram emot, ziplinen (dvs linbanan)! Den startade på 250 meters högt när vi susade iväg från första station. Den var uppdelad i sex etapper och nära fyra km lång.
Det var minst lika roligt som jag hade väntat mig men mycket "lugnare". Man susade fram i hög fart men det gav inget adrenalipåslag så som bungy och skydive.

Efter det bar det iväg på d sk Inka Trail som går längst en järnväg, två mil gick vi i djungelvärmen och men solen över oss. Eftersom dom har en typ av sandfluga som trivs i utkanten av djungeln där vi befann oss fick det bli långärmat och långbent träningsställ, men vi lyckades få bra med färg i ansiktet alla tre. Lagom tills det började regna (vi är i ett sol-regn-sol-område) kom vi fram till staden vi skulle bo i för natten och det var inte en sekund för tidigt då vi alla va mer eller mindre slut efter våran vandring. Sen dess har vi mest tagit det lugnt och planerat inför imorgon, dagen med stort D, Machu picchu dagen!

Inatt blir andra natten vi bor nära ett livligt vattendrag så man får gå på toa en extra gång och sen upprepat tänka "det är bara lite storm, det är bara lite storm" för att slippa vakna kissnödig flera gånger på natten.

Linda Nilsson
Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru