Avresa Hd-Lu-Cst

torsdag 17 december 2015 Halmstad, Hallands län, Sverige

Dagen börjar med besök hos tandhygienist Åsa redan 07.30. Fick en avbokad tid som hon ringde om igår. Segt att gå upp kvart i sju efter att ha packat o vägt väskor till 01.15 inatt. Men som man bäddar får man ligga...
Nåväl, hemma igen åker väskorna in i bilen efter lite komplettering och jag försöker sova o vila kl 10-12.
Då är det dax att jobba kl 13-18, Brännögårds växling. Motorlampan "Nedsatt motorkraft" tänds vid Högskolan i Hd, ca 500 meter kvar till jobbet. Skönt att den orkar ända fram men tråkigt att Pauls datasökning inte gav tydligt svar om vad som felar, det blir verkstad när jag kommer hem nästa år. Efter jobbet nattåg kl 19.40 via omstigning i Lund. Detta innebar premiäråk genom Hallandsås i 200 knyck. Föga imponerande att med örontryck rusa genom ett gigantiskt avloppsrör med lysrör som blinkar förbi.
Sovvagn 11 plats 20 mellan avgår Lund 22.53 o anländer Cst 06.16 på rätta tider. KTH-studenten Johan o jag sover gott efter att ha diskuterat både sjukvårds o järnvägslogistik. Framme på centralen blir det Mc frukost till kl nio, då Ida börjar jobba.

Bo Persson