8-9 Mars

onsdag 9 mars 2016 Phuket, Phuket, Thailand

Frukost vid 8:30.
Helt plötsligt hör jag Kjella o shit och tittar på dörren bakom mig där det då sitter en halvstor Spindel. Kan lova att jag satt som förstelnad eftersom jag har väldigt svårt med dessa djur.
Peter gick och hämtade kvast och skyffel och då stack den in emellan så den kom in i rummet istället, men efter lite jagande så är den inte kvar hos oss iallafall.
Kjell gick till stranden och jag till templet för att vara med på välsignelse utav munken. Det svåra är att hänga med i det som ska läsas av alla eftersom man inte vill att uttalen ska bli fel.
Kom till stranden runt 10 och då kom även Sonja och Inge, första gången dom kom ner så tidigt.
Vid 11 kom även Carro. Sonja och Inge var med för första gången, även idag åt Yasin med oss. Carro gick t ill frisören kl 15 och vi gick hem vid 16 tiden.
18:00 var det även dags för oss att klippa oss, Carro var kvar när vi kom. Hon blev jättefin med sin färgning för 1500 bath.
Hon gick hem en sväng innan det var dags för ansiktsbehandling för Jessica,Kjell och Carro 2000 b för alla 3.Kl 20 var det dags att bege sig till Nang och Popeye. Åt gott som vanligt, Nang kom senare pga hon varit på minnesstund i templet för en "uncel" farang.
Skulle hälsa till Robin från ytterligare 1 av hans "flickvänner" som han haft sen han var i 10-12 års åldern, enligt dom iallafall :-)
Gick hem och packade lite till och sov gott även denna kvällen.

9 Mars

Så här sent har vi inte kommit iväg en ända dag. Var på stranden vid 10 tiden , Carro och jag tog en massage efter det gick Kjell och jag våran promenad. Idag var det jättehögt vatten gick nästan ända upp till novotel.
Behövde inte köpa mat idag eftersoms Od´s man kom med grillspätt från mamma Od till oss.
Vi åt,bada och sa hej till alla utom Ed och Oh Oh som var lediga idag.
Gick upp till Sonja och Inge och fika innan Carro och jag gick på marknaden> tyvärr hann vi bevittna en olycka men som tur var inte så allvarlig med 3 asiater på , tyvärr vågar man sig ju inte ut och hjälpa till eftersom trafiken är så intensiv.
Hem och duscha för att hinna ner till solnedgången och äta.
Sa hej då till Od mfl igen. Carro Stannade på Spicy bar för mat med bla Yasin mfl , sprang även där på Marie Carros fröken sen mellanstaediet, förra året träffade Robin henne,och vi gick till Bob´s bar och vilken god green curry soppa:-) , sa hej till Surin och tackade honom ännu engång för utmärkt 70 års firande. Han sa då att min mamma var även hans mamma :-)
Vi gick och sa hej till Yasin mfl, Kjell fick då present av Yasin 3 t-shirt. Sedan mötte vi upp Sonja och Inge för en drink på strandgatan innan vi gick hem och packade resten, sa åt Carro att hon var tvungen att vara hemma senast 07:30 :-)

Jessica Jonasson
Senast aktiv - från Skärblacka, Östergötlands län, Sverige