Bird Park och Bali

tisdag 15 mars 2016 Denpasar, Bali, Indonesien

I söndags gjorde vi sista utflykt i KL. Det blev till Bird Park. Världens största park där fåglarna flyger fritt är det tydligen. Kan säga att det är skönt att baren inte är rädda för alla djur.....NOT! Fåglarna är ju vana med människor som springer där dagarna i ända så de kommer ju väldigt nära.
En stor pelikan landade jämte oss där vi gick och hela hans haka (eller vad man skall kalla det) fladdrade då det låg en nyfångad fisk i den. Där brast det för tjejerna kan jag säga. ??
Tjejernas favorit var flamingos.
Sedan fick vi packa (efter att ha badat en del i poolen såklart) då vi igår (måndag) hade en resdag för att komma till Bali. Planet var 40-50 min sen men det fungerade fint.

När vi kom till hotellet igår kväll blev det lite mat innan vi gick och lade oss. När vi skulle gå tillbaka till vårt hus genom den lummiga trädgården kände jag något sladdrigt och mjukt på min fot
Ett tjut och sparkade iväg med foten och sen hann jag se något som försvann i buskarna. Hua! Trooor det var en groda har vi kommit fram till ??

Nu ligger vi vid poolen trots det är molnigt och kommer lite regn ibland. Barnen badar som delfiner och vi kan samtidigt som vi håller ett vakande öga på fiskarna blicka ut över havet. Bakom oss finns ett litet tempel där kvinnor och män kommer och offrar blommor och rökelse, doftar mumma. Mmmmm....
Det lilla vi har sett så är folk väldigt vänliga. Hotellet har spartanska rum men väldigt vacker och mysig trädgård men alla dess blommor och mossbelagda stenfigurer.

Nej nu är det dags för mitt premiärdopp!
Hej hopp!