Dykning och en dag på havet!

onsdag 16 mars 2016 Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp med tuppen och frukost! Idag blev vi hämtade 08.00 av dykklubben så frukost intogs 07.00.
Bilen hämtar i tid och vi rullar söderut. Inte så långt visar det sig! Båten ligger ankrad andra sidan landtungan mitt emot vårt hotell :-)
När vi kommer fram ser vi hur personalen kämpar med att försöka starta båten vi ska ta för att nå vårt fartyg. Går så där..... Slutar med att killarna plockar ur batteriet i bilen för att kunna starta båten. Funkar :-)
Väl ombord så blir det genomgång och vi tuffar söderut. Tar ca: en timme att nå dyksiten Blueberry hill. Ett korallrev med diverse fisk och vackra koraller. På plats så visar det sig att sikten är ganska dålig. Alger och annat miximerar sikten till 5 meter. Det blir två dyk medan Tua, Kerstin och Caj snorklar och badar. Pasta till lunch som smakar gott! Lite vågigt! Tua känner av en smula sjösjuka!
Vi är tillbaka ca 14.30 och får vänta på stranden en stund medan gänget lastar av båten och flyttar tillbaka bilbatteriet så att vi kan starta bilen och åka :-)
Tillbaka på hotellet blir det pool och Chang för att nyttja det sista av dagens fina sol.
Tua döper Caj till ”Cajsa” eftersom han tar en ansiktsmassage med oljor o grejer. Nöjd som en prinsessa när han kommer tillbaka :-)
Nu blir det dusch och ladda för kvällens middag! Imorgonbitti blir det att packa. 09.50 blir vi hämtade för flight till Bangkok och sista natten i Thailand för denna gången!

Tua & Joakim Andersen
Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro