Då va de dags!

fredag 18 mars 2016 Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp 05.20 och tar en dusch. Slår ihop resväskorna och beger oss ner till lobbyn 05.50.
Vi fixar med utcheckningen och tar hissen upp till 82:e våningen där det serveras frukost medan solen går upp. Frukost buffén ringlar sig runt hela tornet. Hur mycket mat som helst för alla smaker. Generöst!!! Mätta och belåtna tar vi hissen ner till 18:e våningen och lobbyn. Time to go!
Vår chaufför är på plats och snart rullar vi mot flygplatsen. Semesterns stora äventyr (att följa hur Norwegian håller sina tider) är snart slut :-) Allt ser ut att fungera denna gången. ”Vi har inte lyft än” som Caj skulle säga, men ändå :-) Taxiresan flyter på och vi är framme på en halvtimme.
Vi ställer oss i kön till incheckningen och inser efter några minuter att vi kom i sista sekunden. Kön slingrar sig oändligt lång bakom oss :-)
Incheckade och klara går vi genom säkerhetskontrollen och tar en stilla promenad genom den gigantiska terminalen. Våran boarding ser ut att dröja! Trots att boarding var försenat så taxar vi ut från terminalen på utsatt tid 09.30. Lyfter gör vi dock inte förrän 10.00. Men nu är vi på väg mot Arlanda. Dreamlinern är tyst och vi har gott om benutrymme. Längst fram i vår sektion! SKÖNT!
God mat, bra service men något kallt! Vi köper filtar som räddar oss!
Flighten tog 12 tim och 50 minuter. Tre långfilmer, lunch, frukost mm hann vi med. Plus lite sömn så klart!
Arlanda möter oss med 2 plusgrader och molnigt!
Vi säger hejdå till Kerstin och Caj som tar Arlanda express mot stan. Själva tar vi flygbussen mot Bromma där vi ska lyfta 20.40 mot Visby. Vi avnjuter två magiska pressbyrå korvar innan vi slår oss ner på puben för en öl i väntan på boarding. Vi är ganska sega nu. 6 timmar före i kroppen plus en lång resa i bagaget. Vi somnar båda två under flighten :-)
På plats i Visby har vi beställt en taxi som väntar! Lyx!! Mot Fardhem maestro please!!
Vi somnar igen! :-)
Fastän att resa är fantastiskt, så är det ändå en skön känsla att se huset igen!
Va skönt att va hemma igen! Tussi och Pysen är som vanligt gömda på övervåningen och ganska reserverade innan dom till slut kommer fram och spinner och vill mysa :-)
Vi tänder en brasa och kryper ner i soffan till en långfilm! Somnar, tittar lite, somnar igen :-)
01.30 pallrar vi oss upp för trappan. Bäddar rent och kryper ner!!!! Godnatt, vi är hemma igen!!!

Tua & Joakim Andersen
Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro