Många prickar
Många prickar

Magsjuka och prickar i massor

onsdag 8 juni 2016 Unnamed Road, Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej igen kära dagboksläsare. Nu har de fixat till dagboken så förhoppningsvis fungerar det, jag lägger upp det som sakandes på resan, även om det var ett tag sen :)

Nu har vi varit några dagar i Sabang som är en strand där det inte fanns så mycket. Ett tiotal ställen att bo på så det stället vi fick var ganska mögligt så det var inte lätt att andas på natten. Där finns en lång undergjordisk flod som man kan åka båt i. Den finns med på de sju underverken i världen. Men givetvis blev den tuffaste av oss magsjuk och kunde inte åka med på turen, fick ligga hela dagen i min mögliga säng. Men de som åkte sa att det var fint. Ni får se lite bilder. Sen på fanns det bara ström när det var mörk för man körde på elagregats som stod och brummade lite över allt. Restaurangerna var stängd på kvällen så vi fick äta nudlar. Sen när vi skulle åka därifrån, då skulle de ha betalt en gång till för de dagar vi stannat där, men efter jag skrikit lite på han i receptionen ändrade han sig lite :)

Tim fick aldrig någon mässling, men Sam har varit prickig på alla möjliga sätt. Värmeutslag, blöjutslag insektsbett mm.

Ja, Sabang blev inte vårt favoritställe. Nu har vi hyrt en minibuss till som kör oss till huvudstaden på den här ön, Pourta Princessa. Där hoppas vi på ett bättre boende och mer äventyr.

Men om man kollar på vilken temp ni har där hemma med snöblandat regn kanske man inte ska klaga. Ha det så bra alla så hörs vi snart.

Kram på er alla från familjen Molin.

Peder Molin
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige