Måndag den 7 november.

måndag 7 november 2016 Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Lite segt var det allt att komma igång idag men tillslut så.

Idag var det en heldag med dyk. Efter frukosten tog vi färjan, som gungade ganska bra, till Cozumel Island där vi dök i naturreservatet. Dyken blir bara bättre och bättre och ännu en gång finns det inte tillräckligt med ord för att beskriva. Första dyket var vid Santa Rosa och vi simmade igenom en del swim trough, som tunnlar genom korallreven. Väldigt häftigt och spännande! Såg en sköteskehaj en bit bort! Andra dyket var vid Paraíso och där fanns det hur mycket fiskar som helst. Eftersom sikten är så bra så blir det en sån rymd och det känns som om man är en autronaut. Att bara, helt avslappnat, långsamt sväva omkring och njuta av utsikten och alla fiskar.

Innan kvällsmaten satte vi oss i en av barerna och drack lite rusdryck. Testade Tango mango och den var rysligt god. Nu är det dags att släcka lampan. Godnatt.

(Har fotograferat en del även under ytan men det tar en stund att ladda upp så de kommer vid ett senare tillfälle.)

Camilla Petersson
Senast aktiv - från Älmhult, Kronobergs län, Sverige