Tisdag den 8 november

tisdag 8 november 2016 Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vädret här är helt perfekt. På stranden är det ungefär 31 grader i skuggan och lagom med vind så att det inte blir för varmt och moln som drar snabbt förbi. På nätterna är det inte för varmt så slipper ha den högljudda ACn igång. Blir mörkt väldigt snabbt runt 18 ungefär. Regnskurar har vi också fått men de går över så snabbt så det är bara mysigt.

Idag skulle vi vrak dyka på eftermiddagen men mitt under genomgången kom ägaren av dykcentret in och sa att tyvärr hade båten gått sönder och han hade inte lyckats få tag på en annan. Det blev en heldag på stranden istället med några goda drinkar. På kvällen gick vi in till Playa del Carmens affärer igen och passade på att äta på en restaurang. Jag tog en vegetarisk Fajitas som var helt okej men inget jag skulle beställa igen. Efter några drinkar till på hotellet var det dags att landa på kudden.

(Har foton men det tar en stund att ladda upp så de kommer vid ett senare tillfälle.)

Camilla Petersson
Senast aktiv - från Älmhult, Kronobergs län, Sverige