Turisternas paradis

tisdag 22 november 2016 Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla!

Har egentligen inte supermycket att dela med mig av då jag befinner mig i Playa del Carmen som i sig är ganska ointressant (stor shoppinggata med märkesaffärer, souvenirbutiker och italienska restauranger), men ändå härligt (sol, bad och Corona). Vi kom hit i söndags och promenerade ner till stranden som var fullpackad av både turister och mexikanare. Det har nämligen varit högtid och helg så alla har varit lediga. Stranden är okej men långt ifrån så fin som den i Tulum.

På kvällen gick vi till hostelet B3 som har en legendarisk söndagsklubb på sitt tak. Det var en riktigt bra kväll med dans natten lång. Dagen efter masade vi oss ner till en beach club med pool där vi låg precis hela dagen och samma står på agendan idag. Ikväll ska vi äta massa tacos och gå och lägga oss tidigt för imorn bitti drar jag och Alex till Cozumel som är en ö utanför Playa. Dykningen där ska tydligen vara bra så jag hoppas att jag kan göra åtminstone mitt refreshment dive under de två dagar vi bokat boende på ön. Sedan bär det av till Cancun igen där vi ska fira Alexs födelsedag med våra vänner på hostel Ka'beh och sen antingen Merida eller Isla Mujeres.

Hur är vädret där hemma? Här är det helt perfekt. Mellan 25-30 grader och inte speciellt fuktigt. Om kvällarna brukar jag dock frysa, trots att det nog är 20 grader. Börjar bli bortskämd :)

Puss!

petraamri
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Kommentarer
Postat av Viveka

haha, bortskämd indeed! här är det varierande, idag ganska milt, kanske 10°, men innan har det varit mulet och regnigt och dimmigt, så samla du på dig sol och värme, för här blir det nog inte mycket av den varan!

Postat av M

Håller med Viveka när det gäller vädret och att du ska passa på att njuta! Kul att du ska till Cozumel och dyka :) Har läst att det ska vara jättefin dykning där. Hoppas att det kommer att bli det för dig! Ser fram emot berättelser därifrån och sköt om dig, gumman!