Ändrade planer och nya äventyr

fredag 2 december 2016 Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla!

Har spenderat två dagar på Isla Mujeres nu. Det är en liten ö med vackra stränder och härlig atmosfär. Bor på öns enda hostel på den mer backpackervänliga sidan och trivs bra. Igår var det dock Alexs tur att lämna (för att flyga hem till England efter tre månaders resande) och det var sorgligt att behöva säga hejdå. Men han kommer och hälsar på i Malmö i januari så då får jag och ni träffa honom :)

Jag och Lucas, som följde med till Merida och sen hit, har bestämt oss för att dela på oss också och istället ska jag vidare mot Isla Holbox tillsammans med en annan aussie som heter Dane. Spontant, men det är så jag gillar att resa! På Holbox stannar vi till den 7/12 innan det är dags att börja resan hemåt. Fan. En månad i Mexiko har gått så fort och samtidigt känns det som att jag inte känner till något annat än detta och att jag vill stanna här för alltid. En alldeles för bekant känsla, ellerhur?

Idag ska jag och Dane hyra en moppe och utforska ön och ikväll ska vi käka middag med världens härligaste par som jobbar som naturguider i Alaska och som dessutom erbjudit mig ett jobb. Så om det skiter sig med jobbet i Mexiko så kanske det bär av till Alaska istället hehe.

Hörs snart! Puss.

Petra Amri Holmqvist
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Kommentarer
Postat av Fiol

Alaska låter inte fel det heller! Men jag hoppas mest på att du kommer känna likadant när du kommer tillbaka till faktiskt också väldigt fantastiska Malmö så att du stannar här! Njuut nu av sista tiden på resan så ses vi snart! Äntligen:D