Sista dagarna innan hemresa

söndag 4 december 2016 Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Igår kom jag, Dane och paret Kelly och Matt från Alaska fram till Isla Holbox. Resan från Isla Mujeres hit bestod av två båtturer, en taxiresa samt en bussfärd och tog ungefär 6 timmar. Vi var alla väldigt trötta och det blev bara ett snabbt dopp i havet medan vi tittade på solnedgången innan det var dags för margaritas och pizza.

Idag steg jag och Dane upp tidigt för en inbokad kajaktur. Vi, tillsammans med fyra andra och en trevlig guide paddlade i lagunerna runt öns östliga spets i totalt 4 timmar. Det var härligt trots myggattackerna i mangroveträsken och ösregnet som varade i en timme. Häftigast var att få se vilda flamingos och en lurandes krokodil i vattnet.

Resten av dagen har spenderats i hammocken på vårt fina hostel och ikväll hoppas jag på grillad fisk till kvällsmat. Sedan följer två dagar av sol och bad (tyvärr är detta inget bra dykställe som jag har hört) innan jag börjar resan hemåt.

Vill. Inte.

Petra Amri Holmqvist
petraamri
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Kommentarer
Postat av M

Det tycker jag mig ha hört förr ;). Vi här hemma ser iaf fram emot att träffa dig igen :). Liiite kul blir det kanske iaf med jul och så? Massa kramar <3

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!