Sista inlägget

onsdag 7 december 2016 Cancún, Quintana Roo, Mexiko

När jag skriver detta sitter jag på bussen på väg mot Cancun.

De senaste två dagarna har jag spenderat på stranden på Isla Holbox, delvis med Dane och det amerikanska paret Kellyann och Matt som jag träffade på Isla Mujeres. Förutom att ha badat, druckit rekordmånga margaritas i röda plastmuggar (tänk amerikansk collegefilm) och blivit nästintill ihjälbitna av sand flies så har vi ätit grillad fisk, pratat om allt och ingenting samt kommit på sistaplats i Hostel Tribus quiz. Inte för att vara sån men det var faktiskt mer charader än ett quiz så jag väljer att skylla på att vi inte var förberedda.

Holbox är en relativt stor ö. Eller ja, lång men smal. Den östra spetsen består av mangroveträsk och laguner, där jag paddlade kajak för ett par dagar sedan, och på den västra spetsen finns all av öns lilla bebyggelse. För ett antal år sedan förstördes den ursprungliga staden av en orkan och efteråt valde man att bygga nytt en bit in på ön, längs den nordvästra strandremsan. Det finns knappt några motordrivna fordon på ön och i jämförelse med Cancun, Isla Mujeres, Cozumel och Playa del Carmen är det betydligt färre amerikanska turister och mer backpackers.

Dane åkte till Playa igår, Kellyann och Matt är på väg till Cancun med mig nu för att plocka upp sin bil från verkstan för att sedan dra söderut mot Tulum. Kellyann och Matt har bilat ner från Alaska och ska avsluta sin resa i Nicaragua. Istället för att bo på hostel så campar dom överallt. Tror det är första gången jag träffar några som backpackar i flera månader på det sättet. Väldigt spännande men dom säger också att det blir mindre socialt och att de kan sakna den biten. Det är förövrigt Kellyann och Matt som har erbjudit mig ett jobb i vår/sommar vilket gör det betydligt lättare för mig att resa hem imorn med en pepp känsla. Mot nya äventyr!

Men först mys med er som jag ju saknar :)

Petra Amri Holmqvist
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Kommentarer
Postat av M

Förstår din känsla inför hemresan men det ska bli jättemysigt att träffa dig igen på fredag....du får trösta dig med att alla här hemma blir glada 😍😍😍

Postat av Fio

Ja nu är det hög tid att komma hem! Hoppas flyget går bra så ses vi snarare än snarast 😀