Äntligen framme med mat i famnen och en perfekt view :)
Äntligen framme med mat i famnen och en perfekt view :)

Luckiest girl on the planet

lördag 7 januari 2017 Frisco, Texas, USA

När jag gick min morgonrunda med hundarna gnistrade marken lika vackert som stjärnorna ovanför mig. Jag andades in iskall luft och log. Nu börjar äventyret som jag har längtat efter i 4 månader. Solen hade inte gått upp ännu och allt var stilla. Jag visste att jag hade några sista hjärtskärande farväl framför mig. Jag är så tacksam att jag har så många jag älskar, så att säga hejdå gör så ont. Jag och Josefine skulle testa en ny rutt denna gången. Vi flög med Air Canada Köpenhamn- Toronto- Dallas. Det började med att vi inte kunde checka in för vi hade inte visum för att mellanlanda i Canada. You're kidding me? Visum för att mellanlanda! Vi fick hjälp med ansökan och vi hade tur som fick det efter bara 5 min Puh. Turen över atlanten gick ganska smooth men komforten var ganska låg. Våra kroppar värkte och jag hittade inte en enda ställning som inte gjorde ont. Personalen var super trevlig och hjälpsam så det blir ett plus i kanten. När vi landade hade vi 1h tills nästa plan skulle lyfta och vi skulle genom en extra passkontroll, säkerhetskontroll och tull. Vi hann men det var nog bara ren tur.
Planet mot Dallas var pyttelitet och jag satt med tårar nästan hela vägen för jag var så nära att vara framme (jag tror man är ganska känslig när man inte har sovit något på mer än 12 h)

Väl nere på marken igen styrde bilen direkt mot iFLY Dallas och Justin. Jag sprang upp för trapporna med bultande hjärta och där stod han! Jag skakade i hela kroppen och blev nästan yr. I fyra månader har jag sett just den här stunden framför mig och nu var den här på riktigt. Jag fick pusta ut och gå och köpa mat på Jason’s Deli medans Justin jobbade klart. Självklart flög vi tillsammans i tunneln innan vi stack vidare till baren. Efter ett gals vin var jag ganska färdig och vi drog en kort sväng till Wallmart för att göra några snabba inköp. Är det inte härligt att när som helst på dygnet gå och handla? Vid midnatt kom jag äntligen i sängs och denna gången tillsammans med min älskade.

Cecilia Spångfors
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige