En enda lång resdag

tisdag 3 januari 2017 Port Macquarie, New South Wales, Australien

Äntligen framme i Port Macquarie! Om jag ska säga att det varit jobbigt att köra någon gång så är det idag. Ojojoj! Det tog för det första bara två timmar för oss att lämna festivalområdet. Bilarna gick i snigelfart, men jag får väl åtminstone vara glad att vi har automat istället för manuell i Persie. Att sitta med foten på bromsen som jag dock gjort idag är inte kul.

Väl ute från festivalområdet och äntligen på motorvägen var det ändå kö överallt. Människor som varit på festivalen, människor som varit på jul och nyårsfirande och vägarbete på det. Vi har däremot hållit humöret uppe, vi har ju trots allt varit på festival och vi har ju varann som sällskap. Varför klaga!? Har dock suttit i bilen över tolv timmar och jag och Pernilla har delat på denna dryga körning, så lyckan är total nu då vi äntligen är framme på nattens campingplats. Självklart har vi tagit små stopp längs vägen, det är det enda vi gör på den här roadtripen, och det är väl lite det som är meningen.

Vi hör nu havet utanför bilen så här ska vi nog kunna somna skönt. Imorgon ska vi till Sydney och "pappa" Alper.

Anna Nilsson
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien