Framme i paradiset.

tisdag 24 januari 2017 Grand Bahia Principe San Juan, Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

Efter en härlig flygresa så är vi framme i paradiset.  Att betala extra för lite lyx var det bästa vi gjort på länge,  sköna säten,  mycket gott benutrymme,  massor av god mat och dricka,  presenter och supertrevlig personal. Efter all mat så är det skönt att komma till paradiset och kunna ta en simtur i det 28-gradiga vattnet och gå en promenad på den fina stranden som ibland skuggas av palmer. Vi bor i ett fint rum,  här är tyst och lugnt och det enda som känns är den ljumma brisen i Karibien och moskiterna förstås. Måste bara berätta också att för första gången i mitt liv så fick jag ett SMS där det stod "välkommen till västindien" Vägen hit med bussen var också en upplevelse! Inga trafikregler finns "kör lite som du vill" gäller. Alla kör verkligen som de vill, vilken sida de vill, vilken packning de vill som tex en mopedist med en stor dörr liggande på pakethållaren, man kan också transportera hela familjen på en moppe eller med en tjock-tv på axel på passageraren! Längs vägkanterna sitter barn och leker medan hönsen letar efter något gott.Bäst att lämna socionomen hemma 😱

Kommentarer
Postat av Susanne Andreasson

Åh så underbart det låter , här är det några plusgrader och disigt . Ha det ny underbart .

Postat av Jeanette

Ha det nu alldeles underbart😎
Vi tillbringar veckan med härlig skidåkning i Sälen med hela bullriga barnaskaran + några till😃Alltid en utmaning🤣