All inclusive-livet

torsdag 26 januari 2017 Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

Ett stort område någonstans på Dominikanska Republiken där man glömmer bort att det finns en värld utanför.... där är vi. Fint rum i ett hus med åtta hotellrum, finns en mängd sådana hus och det är uppbyggt som små byar med gator där man kan bli skjutsade med små tåg ifall man inte orkar gå. Bufférestaurangen är enorm men väldigt fin och mysig och där serverad det frukost,  lunch och middag med enorma mängder mat och med stor variation. Finns även tre andra restauranger, dock lite finare där man behöver boka bord, det gör man lätt hos några som sitter i lobbyn enbart för att serva oss. Lite längre bort på stranden finns en liten restaurang där man kan äta om man blir sugen på något mellan baden i det 27-gradiga vattnet. På lite olika ställen hämtas det drinkar av alla möjliga slag. Dessa njuter man av vid stranden eller i en skön soffa till karibisk musik. Ja,  här kan vi stå ut ett tag till.

Kommentarer
Postat av Susanne

Verkar som ni kommit till paradiset !