Vietnam - Laos - Thailand

onsdag 25 januari 2017 Laos

6:00 vakande vi i bussen, när vi gick ut var det dimmigt, fuktigt o regnigt, vi var mitt i regnskogen på gränsen mot Laos. 7:00 var det dags att "stämpla ut" från Vietnam för att sedan till fots ca: 1km via lerig väg ta oss över till gränsen till Laos. Tydligen var vi tvungna att skaffa ett Visum till laos på plats för 33 USD o det var ju sådär skoj när vi står helt utan USD, men till sist lyckades vi lösa det o vi åkte vidare med bussen. Två gånger på vägen blev vi stoppade av polisen för de trodde vi hade någon på bussen som en skaffat visum men det var fel.. det blev 3 stopp till genom Laos för Micke blev matförgiftad, riktig otur på en så lång bussresa utan toa. Men tack gode Gud för att vi hade massa våtservetter! Haha!
18:00 var vi framme i Vieng Chan i Laos. Där tog vi en sjukt rolig taxi där man åkte på ett flak, Micke o Tina var inte lika roade som mig dock 😂 (25:-/pp)
Vi stannade i Nonkai i norra Thailand för att checka ut från Laos o in i Thailand. Vi tog in på ett hotell den natten för att få ordentligt med sömn för att fortsätta vår resa tidigt dagen efter. Vi åt fantastiskt god pasta med bacon, svamp o chili o drack massa kalla öl till!