Nong Khai - Bangkok

torsdag 26 januari 2017 Nong Khai, Thailand

7:00 tog vi tåget mot Bangkok, en tågresa som skulle ta 11 Tim. Blev en sådär bra resa eftersom alla länder missbrukar AC o sätter den på minusgrader ungefär så både jag o Micke mådde riktigt dåligt o ankrade o hade oss, men det var ändå en skön resa med bra säten o vi fick se mycket längs vägen. Konduktören gick personligen av tåget vid en stationen o köpte mat åt oss 3, så himla tacksamma var vi! Rissoppa med kyckling o även Fried rice. Det är tur vi har med oss Tina som kan prata thailändska 😃 Väl framme i Bangkok tog vi en taxi med AC igen!!! O åkte till Tinas kusin som bor utanför Bangkok. Satan i gatan vad Bangkok är stort, åkte 1,5-2 Tim för att komma till lägenheten vi skulle få sova i över natten.. Vi lämnade av väskorna o drog direkt till ett köpcentrum där vi tömde hela Apoteket på medicin för mig o Micke. Han fick även en ny frilla o Tina köpte nya skor o en klänning, jag försökte mest överleva AC:n 😨