Rio San Juan

lördag 28 januari 2017 Grand Bahia Principe San Juan, Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

Det är inte mycket variation på aktiviteterna här men det är mycket promenader i alla fall. Men ibland räcker det att man ligger på stranden så är man plötsligt publik till ett bröllop ❤ Riktigt romantiskt. På kvällarna är det musik och dans och känner man sig osäker på rytmerna så finns det personal som mer än gärna visar och hjälper en in i takten 🎵.

Igår kväll var det italienskt tema till middagen och vi åt på Dolce Vita, lasagne och saltimbocca. Det var riktigt gott. Ikväll blir det japansk middag.

Idag tog vi en taxi till Rio San Juan för att se lite mer och för lite shopping. Chauffören väntade kvar i stan tills vi ville tillbaka och visade oss var man kunde handla. Inte mycket till shopping, var mest souvenirbutiker men med mycket trevlig och hjälpsam personal. Till sist har jag äntligen köpt en hatt! Jag har inte tagit chansen varken i USA, Turkiet, Grekland eller i Barcelona men i en liten affär, med en man som sa så otroligt snälla saker om oss, i San Juan på Dominikanska Republiken slog jag till med en tjusig sak.

Vi blev erbjudna att bli visade runt i den lilla staden av Tony, så vi kunde känna oss säkra! Han visade oss en underbart vacker liten lagun som heter Gri-Gri, vi gick genom en liten "park", tittade på havet, drack pina colada direkt ur en kokosnöt och köpte ett par fina saker av en gullig försäljare.

Tillbaka på hotellet efter en lugn och fin bilfärd så lunchade vi på god mat i bufférestaurangen La Brisa. En stund på stranden hann vi också med så klart men idag blåste det riktigt ordentligt men vad gör det när solen skiner och det är 30 grader varmt. Kram