Jeepsafari

onsdag 1 februari 2017 Grand Bahia Principe San Juan, Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

Sol,  bad,  dans, drinkar och god mat är förstås huvudtemat här men vi blev lite äventyrslystna och hoppade en morgon på en jeep. Det bar iväg upp i bergen på de mest bedrövliga vägar, det gällde att hålla i sig så man inte skumpade av. Ibland stannade chauffören så vi fick njuta av en underbar utsikt. Vi besökte en kyrka och sen gav vi oss iväg till en familj där vi fick smaka på deras egenodlade kaffe och kakao. Det var verkligen gott,  så ska kaffe smaka. Varken Gevalia eller Zoega kan mäta sig med detta kaffet. Inte nog med det, man fick sedan en liten sked med kakao och lite rom i kaffet och vips hade jag den godaste dessertdrycken man kan tänka sig 😊.

Lunch serverades vid en fin liten trädgård och där såg en spindel till att hålla oss sällskap vid bordet. En liten titt i trädgårde och sen var det dags att ge sig iväg.

Vi åkte vidare till ett vattenfall där några killar visade hur modiga de är som vågade hoppa ner från fallet, inget som någon av oss var sugna på att testa. Badade gjorde vi däremot vid en fin strand där vi pausade från allt skumpande i jeepen. Avslutningen blev ett bad i en lagun ute i djungeln. Fantastiskt skönt att skölja bort sand, salt och svett och få ett uppfriskande bad där i ett mystiskt blått hål i djungeln. Det var en härlig dag där vi också lärde känna ett trevligt par från Uppsala som vi åt middag ihop med på kvällen.

Efter alla intryck på vår jeepsafari så blev det att slappa på stranden hela dagen efter. Men fram emot kvällen var vi alerta igen och jag blev inbjuden till att lära mig macarena!! Min koordinationsförmåga är inte den bästa och har inga bilder att visa det på. Däremot så filmade Kenneth men den filmen ska kontrolleras och redigeras innan beslut tas om de kommer att visas. Fantastiskt roligt hade vi i alla fall.... och det är väl det viktigaste.

Idag har det regnat hela förmiddagen men folk,  och även vi, ligger på stranden ändå. Parasoll skyddar inte bara mot sol och det är varmt. Nu har solen kommit fram och vi får väl masa oss bort från parasollet ett tag. Ja,  det är mycket att sköta så livet rullar på. Puss och kram till er alla där hemma från oss.  ❤❤❤
​​​​

Kommentarer
Postat av Sophie

Ni verkar ha det så mysigt! Och mamma, filmen när du dansa vill jag se 😍😍Älskar er ❤️