Lonesome on the trail

lördag 4 februari 2017 Adelaide, South Australia, Australien

Reser solo. Ibland har det känts ensamt, på gott och ont. Men det har aldrig känts svårt. Nu är ju Australien inte det svåraste landet att resa runt i, men jag tycker ändå att jag lyckats hålla en bra linje som dessutom varit sann mot mig själv som person i de fall där det har känts som mer av en utmaning.

Jag är måhända inte den mest äventyrliga resenären i världen. Fast det har jag accepterat och det är väl däri det ligger; att det finns tillfällen då man ska utmana sig själv men även tillfällen då det är viktigt att inte gå emot sig själv och tro att man är någon annan än den man är.

Jag har även bekräftat att när man är ute och backpackar, särskilt när man är ute på tur, så kan man använda klädesplagg betydligt längre än vad man tror innan det är dags för tvätt.

Resan är min och ingen annans. Det gäller även tvätt.

Många personer har susat förbi. De flesta av dom kommer jag inte ihåg namnet på. Sedan finns dem som förgyllt dagen i all anonymitet. Men så finns det även de människor som jag har mött, lärt känna och som jag hoppas jag kan hålla kontakten med även i fortsättningen. De människorna kommer alltid vara en del av upplevelsen och prägla minnet av resan under åren som kommer.

Tack, thank you, merci, danke, kiitos, arigato!

Thin Lizzy har varit mitt soundtrack de senaste dagarna. Här är några låtar med att ta med sig:

Cowboy song
The sun goes down
Vagabond of the western world
Dancing in the moonlight

Peace.

Daniel Svanefors
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Marina

Som vanligt härlig läsning. Att vara ärlig mot sig själv kommer man långt på, så sant som du skriver. Du ser ut att må så gott när man ser korten så "min oro" har börjat släppa, ser ändå fram emot att snart ha dig hemma igen.

Postat av Karin Widarsson

Oj! Tiden går så fort men ändå känns det längesedan du åkte. Njut av de sista dagarna!