Jonas är i Sydney med oss!

söndag 22 januari 2017 Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Hej Sydney, det var två veckor sedan sist och här är vi igen och vi har redan hunnit se så mycket mer sedan sist! Och sist men inte minst, min bror är här!

Jag och Heidi checkade in på Captain Cook igår efter mycket svett, och ett par pauser på vägen med 30kg extra att bära. Duschen och ölen efter det var otroligt efterlängtat! Efter det gav vi oss ut på Oxford Street och insåg att vårt spontana boende vi bokat låg väldigt bra. Mötte upp vår kära vän Alper som tog oss på en rundvandring, till Operahuset, till gamla stan som kallas för "The Rocks", vi tog även en promenad längs The Harbour där vi hamnade på en restaurang där alla som arbetade ville vara någon helt annanstans då de var hemskt otrevliga. Därifrån promenerade jag och Heidi hem, med ett stopp för en sangria och vi levde återigen över vår budget, men vi tänkte, vad gör det om hundra år, vi lever bara en gång!

Väl hemma fick jag glädjebeskedet att min bror kommit med flighten till Sydney och det innebar att jag imorse fick krama honom nere i hostelets lobby. Det kändes konstigt, men samtidigt självklart och se honom. Det kändes som han alltid varit här så himla snabbt, och då var var det över åtta månader jag såg honom. Killen var givetvis lite trött, men vi hade bestämt oss för en heldag i Manly så det var bara för honom att hänga på. Vi tog svängen förbi Operahuset som varit en dröm i Jonas liv att se, så han var rätt nöjd då vi satte oss på båten över till Manly där vi strosade runt bland marknader och härliga hak innan vi alla tre somnade på stranden. Två timmar senare, halvförstörda efter att ha sovit i solen gick vi till restaurangen Manly Wine, där vi äntligen fick träffa Nizar, (en kille som jobbat på Tures tillsammans med Heidi hemma i Stockholm som åkte ner hit i September) där vi firade på nytt. Jag menar, har man fått ner en bror till Sydney, såklart det firades med Froze och fantastisk mat!

Väl tillbaka i stan, gående på Oxford Street tog en hand tag i min axel och där stod Miika och vi hamnade på klubb tillsammans med han och hans kompis tills vi blev trötta och nöjda och har nu gått och lagt oss hemma i vårt lilla dorm. Redo för Coastal walk imorgon som ska ta oss till de flesta stränder här i Sydney, bland annat till den välkända Bondi Beach.

Anna Nilsson
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien