Halvtid!

fredag 10 februari 2017 Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej allesammans!

Sammanfattar idag de 2 senaste dagarna.
Igår gick vi lite mer "local", dagen spenderades på förmiddagen vid poolen. Efter inte så lång stund lekte barnen med en vietnamesisk släkt/familj, med såväl stora som små barn. De som alla andra här är väldigt förtjusta i barnen. Minnas namn lärde de sig snabbt, Arvid hade de lite svårare för... de hette typ Fou , Tou,  Mea och Dae. På eftermiddagen fick Arvid sova lite i och med den kommande kvällsaktiviteten. Jag o Magnus tränade o minna var i lekrummet, o vilka kom dit om inte den vietnamesiska familjen! De ritade teckningar till Minna och skrev Mi Na! Kl 17 tog vi hotellets buss in till stan för att äta o sedan gå på nattmarknad. Vi hade fått 2 rekommendationer på restauranger av Randy, han som Minna kallar sin kock. Här gör nämligen  gluten och äggfria pannkakor varje morgon till barnen. Det ena stället var "The crabhouse" men fanns inget vi trodde barnen skulle äta...så vi satsade istället på den indiska restaurangen "Ganesh". Efter gått gate upp o gate ner hittade vi restaurangen tack vare några på från den lokala dykarklubben. Stan består i stort av en huvudgata, så den är väldigt lång! Jag är helt övertygad om att det finns fler mopeder på den ön än vad det finns invånare.  Gatan var som en tungt trafikerad myrstig. De flesta vuxna hade hjälm, barnen satt ofta på en fastsurrad barstol utan hjälm. Något som upprörde Minna  Hon blev i övrigt lite stressad av stadstempot. Så på restaurangen ville hon inte äta, dricka, uppföra sig eller lyssna...Arvid åt till en början men efter bara en liten stund laddade han händerna fulla med ris och kastade över mig, kände mig så risig... kan nog konstatera att detta var i särklass det värsta restaurangbesök jag gjort med barnen. 20:30 skulle bussen hämta oss, innan det skulle vi ner till nattmarknaden nere i hamnen. Det mesta handlade om  ätbara saker även om en och annan flipfloptoffla fanns till salu. O pärlor! Finns tydligen massor sådant här. Efter turen till stan har vi alla fått turistmålen....Bäst vi stannar inne på hotellet!
Så dagen idag! I stora drag var jag med barnen  på förmiddagen vid poolen och Magnus var med dem på eftermiddagen, då åkte de runt med golfbil på resortens område. På kvällen åt vi kvällsmat och sedan gick vi på resorten egna "niger market". När barnen somnat la vi in varsitt träningspass. De har ett bra gym här, öppet till 22. Magnus hade mött gymkillen i bordtennis...ganska var väldigt imponerad av Magnus spel! Spelas tydligen i inte så mycket bordtennis här...

Hej så länge!

Kramar från familjen Moberg-Madsen

Famijen Moberg Madsen
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Carina Svensson

Hej familjen!! Tänk, att Minna har fått en egen kock!! Inte dåligt! Vilken service! Stadsbesöket verkade ju minst sagt jobbigt... Men, tänk vad tiden går och att ni redan är halvvägs! Hoppas ni får några njutbara dagar nu. Här hemma är det fortfarande vinter, även om våren gör sig påmind idag, med sol och fågelkvitter. Sitter just nu, och tittar på svenska rallyt från Värmland, och där är det vinter. Tänker på er!! Puss o kram.. Mormor Cina