3 dagar

måndag 13 februari 2017 Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej allesammans!

Ser att vissa ord inte riktigt blir som planerat...vi har inte varit på någon niger market o inte heller åkt golfbollar! Satt o skrev en lång roman igår om våra 2 senaste dagarna, lagom till att det skulle publiceras på hemsidan raderades allt. Blev lite småsur, la telefonen på nattduksbordet o somnade.
Så nu gör jag ett nytt försök...
De senaste dagarna har det blåst en del här på ön. Det har varit så att man fått förankra sina saker så de inte flyger bort. Vi har också haft lite oroliga magar, med lite illamående och så. Men dimor har hjälp de som varit i behov av det.
I lördags var vi på stranden, Minna lekte med en jämnårig tjej från Hanoi, men likt den förra kompisen skulle hon åka hem senare på eftermiddagen. Dagarna ser ganska lika ut, vi stiger upp, äter frukost, badar eller leker, äter lunch, badar/leker, tränar, äter kvällsmat någon kvällsaktivitet sedan är det läggdags. Tui (fd fritidsresor) har 2 guider på hotellet, Maja o Fanny. De är väldigt hjälpsamma även om vi inte reser med dem. Nu i veckan ska Maja passa barnen några timmar så jag och Magnus kan hitta på lite saker tillsammans. Vi tänkte ta en tennislektion o lite så. Minna ser så fram emot det. Under helgen var det lite mer folk på hotellet, mkt vietnameser som var här på weekend. Nu är det åter tomt...eller i alla fall idag när det var resdag för alla svenskar. Tydligen kom det 65 nya till hotellet från Sverige under dagen.
Idag var vi även på den där stranden som alla pratat om och som sägs vara den vackraste på ön...vilket skapade förväntningar hos oss.
Vi tog taxi dit från hotellet. Sista 2 km var dålig väg, lite som grusvägar i Afrika. Fullt med stora stenar, kokosnötter och stora gropar. När vi kom fram blåste det rakt in på stranden, vattnet spolades högt upp på stranden så det fanns inte så mycket sandyta att ligga på. Men vi hittade en liten plätt. Minna satt mest tjurig på handduken o ville åka hem medan Arvid hade fullt upp med att gräva en grop. Se senaste dagarnas hårda vindar hade blåst upp mycket bråte på stranden så Magnus satte i gång med att bygga en vindskydd. Vipps så var minna på humör o ville vara med att bygga...vi åt lunch på stranden o tog taxi tillbaka på eftermiddagen. Då hade vinden lagt sig en aning om vi tog ett dopp i poolen. Under ca 1 h var vi helt själva på hela poolområdet. Ingen trängsel direkt...
Imorgon kommer Bamse tillbaka, han har varit ledig i 2 dagar. Imorgon är det alla hjärtans dag...undrar om de firar det här i vietnam?!

Kram!

Familjen Moberg-Madsen

Famijen Moberg Madsen
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Carina Svensson

Vilken tur ni har haft, som har hittat en barnvakt!! Tror, att ni kan behöva lite "egen-tid". Det är väl aldrig fel? Dessutom, hoppas jag, att barnen uppskattar Bamses återkomst. Hur många dagar har ni kvar på ön nu??
Va rädda om er!!
Puss och kram till er alla!!
Mormor Cina

Postat av Kerstin Svensson

Hej Familjen! Vi blev så glada när vi fick höra från er igen! Så förargligt, när man skrivit o det bara försvinner!!! Hoppas ni är bättre i magarna nu o att det slutat blåsa. Tur att ni har pool vid hotellet. Idag är det ALLA HJAÄRTANS DAG. Så vi skickar massor av kramar o hälsningar till hela FAMILJEN.
Från mormor Kerstin o morfar Gunnar