Äntligen!

onsdag 15 februari 2017 Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

I måndags kom en ny omgång med svenska gäster. På frukosten såg vi så en liten tjej med långt blont hår! Å en lekkompis tänkte vi. Minna springer ut till Bamse som befinner sig i foajén. Då hör vi flickans mamma: titta där är en tjej (minna)! Hon ser ut o vara i din ålder, henne kan du leka med! Senare träffades de på stranden och så lekte dem resten av den dagen...  På kvällen var det alla hjärtans dag middag i restaurangen. De hade fixat lite extra med allt, trevligt o gott. Men drinkar, rosor, ballonger etc. Minna o Matilde lekte runt restaurangen på kvällen. Hon fyllde 6 år häromdagen  och hon kommer från Stockholm.
På morgonen dagen efter syntes Matilde o hennes familj inte till...utan först vid lunch. Det  visade sig att de hade bränt sig allihop under gårdagen och tidsomställningen hade gjort sig påmind. Lunch åt vi vid poolen, när servitören skulle ge oss milkshake råkade han välta ut en över Magnus...! Tur att det var något kallt o inte kaffe. Detta resulterade i att vi i stort sätt kunde beställa in så mycket milkshake vi ville utan att behöva betala. Idag var annars en dag minna längtat till för då skulle Maja passa henne o Arvid, Maja är reseledaren från fritidsresor eller ja Tui som det nu heter. Mellan kl 13-15 skulle barnen få vara föräldrafria. Jag o Magnus spelade tennis sedan låg vi i varsin solstol o läste bok. Det gick jättebra och Minna ske som en sol när hon kom tillbaka o hade fullt med flätor i håret! Minna var även själv nere på stranden senare på eftermiddagen när det var volleyboll  för alla tuis gäster. Men det hade tydligen bara varit hon o Maja.
Arvid har tagit sitt badande till en ny nivå...nu hoppar han även i stora bassängen. Han vill inte att man håller honom utan hans ska flyta runt själv med sina puffar.

Famijen Moberg Madsen
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Carina Svensson

Gud, vad kul, att Minna har fått nya kompisar!! Både Maja och Matilde.Och... Heja Arvid!! Nu är du ju en riktig "baddare"!!! Stort tack, för alla jättefina bilder! Vet inte hur många gånger jag har tittat på dem!!
Puss och kram!!
Mormor Cina