Smurf eller avatar?

torsdag 16 februari 2017 Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi hade hoppats på att det skulle funnits en supermarket i närheten av hotellet men det fanns det inte. Så nu när vi var i behov av blöjor var det bara att ge oss in till stan, Duong Dong. Hotellet har shuttle till stan på bestämda tider med en bestämd hållplats ungefär i mitten av den här långa huvudgatan som jag nämnt tidigare. I stort sett finns det 1 internationell supermarket i stan, det vill säga där det finns saker som turister vill ha. Inte så många öbor som går hit tydligen. De köper de dem behöver i små marknadsliknande affärer längs gatan där det inte finns någon tillgång till kylar etc. Magnus pratade med en australiensare på hotellet som sa att de äter inget som behöver kyl...nudelsoppa till frukost, lunch o middag. Vi tog i alla fall första (09:30) bästa bussen på morgonen till stan, vid hållplatsen där vi hoppade av tog vi en taxi som körde oss till supermarket "maximax", tur vi valde taxi. Ser var inte så barnvänligt att gå denna sträcka med barn, ingen trottoar att prata om o fullt med vespor. Så vi fick lite sightseeing på vägen till affären. Medan vi sprang in o plockade på oss det vi behövde väntade taxibilen utanför. Efter några minuter satt vi i taxin igen, tillbaka till busshållplatsen, dock en annan väg dit för att se ännu lite mer av stan. De enda trafikregler som verkar finnas är 1 följ trafikljusets signaler 2 störst går först 3 tuta hellre 10 gånger för mycket än inte alls. Vilket betyder att man kör kors o tvärs, hit o dit  o allt löser sig med att tuta lite! Lite stresspåslag när man har 2 barn i baksätet utan bilstolar men tack o lov med bälte. Väl tillbaka på busshållplatsen kunde vi ta första bussen tillbaka till hotellet, "shop shop"! På vägen tillbaka fikade barnen på Mr Randy gluten- och äggfria pannkakor. Vi kom lagom tillbaka till ansiktsmålningen som Maja arrangerade, vilket blev en höjdare!
Dagen i övrigt spenderades vid poolen, havet, bungalown och sen även i barnrummet för disco med Bamse. Nu återstår 3 heldagar på hotellet innan vi beger oss mot Hong Kong igen. Vi njuter så mycket vi bara kan av sol o bad. Det blåser för övrigt fortfarande...men det är varma vindar.

Hej så länge!

Kramar Familjen Moberg-Madsen

Famijen Moberg Madsen
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Carina Svensson

Verkar ju vara vådliga äventyr, så fort ni ger er in till stan!! Förstår er stress, när barnen inte har bilstolar! Tur, att mormor inte vet allt.... Hoppas, att ni skickar lite bilder från ansiktsmålningen. Njut nu, av er sista helg på ön!! Nästa vecka har jag ett välbehövligt sportlov, och Totte med familj, åker till fjällen!!
Puss och kram till er från mig!!
Mormor Cina

Postat av Gunnar Svensson

Hejsa!
Morfar vill bara kolla om komentarena
Hargått fram
Stor kram till er alla
Morfar

Postat av Kerstin Svensson

Mormor vill kolla är osäker om hennes brev gått fram
Stora kramar från
Mormor Kerstin

Famijen Moberg Madsen
MobergMadsen Publicerat

Jag har sett era kommentarer, vet inte om det är alla med några har jag sett.

Kram