Dagsutflykt

tisdag 21 februari 2017 Ratchaprapha Dam, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

hajj

Idag har vi varit haft en heldagsutflykt. Vi blev upphämtade med minivan och kördes en timme till piren i sjön Ratchaprapa. Där åkte vi longboat, denna gången var båten inte överfylld och det var inga vågor. Först åkte vi till en viewpoint som tydligen ska vara väldigt känd, tre öar/berg som är ungefär lika stora, men ändå små jämfört med alla berg runt omkring sjön.

Nummer två åkte vi och la till för att sedan hika i 30 minuter. Det vi kom fram till en mindre sjö, där vi åkte bambuflotte till Coral Cave. Coral Cave är en grotta som guiden sa har funnits i 250 miljoner år., men som dock bara upptäcktes för 14 år sedan. Stenarna i grottan ser ut som koraller och har bildats där mineralvatten droppat ned,

Det tredje stoppet var det sista. Flera flytbryggor ihopsatta, här fanns det hyddor man kunde övernatta i och en restaurang, där vi fick mat. Maten var lite av diverse men framförallt av fisk som fiskats i sjön. Med mat i magen hoppade vi i plurret, som var hur skönt som helst. Stränder kan slänga sig i väggen, att bada där vi badade idag vinner alla dagar i veckan, i alla fall enligt mig... Vi paddlade även en typ av kajak innan vi åkte tillbaka till piren. Jag har använt mig av mina paintskills och ritat på en karta hur vår rutt såg ut idag, enjoy.

Kvällen har rullat på snabbt och nu ska vi snart sova, i morgon ska vi upp lite efter 5 för att åka minivan kl 6.

Vi hörs

Viktor