Sista dagen

torsdag 23 februari 2017 Hongkong, Hongkong

Då var det sista dagen i Kong Kong.
I tisdags tog vi det mest lugnt, vara skönt att få sova lite på morgonen efter våra sena ankomst. Elin och Victor var i skolan under dagen. Vi var på "klubben" och spelade lite tennis, badade bubbelpool och åt lunch. Efter det gick vi till "Discovery Bay International School" och hämtade barnen. Roligt och spännande att se hur de har det i skolan. På kvällen åt vi tacos.
På onsdagen hade barnen tagit ledigt från skolan för att kunna umgås med sina kusiner. Något som uppskattades väldigt. Så klockan 09 på morgonen tog vi båten mot city och skulle sedan vidare till Hong Kongs svar på Liseberg och Kolmården i ett, Ocean Park. Här blev det en heldag. Med oss hem hade vi många mjukdjur, stora som små. Minnas favorit kommer nog behöva eget säte på flyget...
Så idag torsdag, sista dagen innan hemresa. Vi och Erik ska ta oss till en marknad för att köpa en "kinesklänning" till Minna då den första gått sönder. Hon vill även köpa en till hennes dagiskompis Emelie. Vi ska även se om vi kan få någon till att laga min skärm på mobilen då den är väldigt trasig. Tacksam att den ens funkar.

Hej så länge!

Famijen Moberg Madsen
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Kerstin Svensson

Vi blev glada när det plingade o vi fick höra från er. Det har varit så trevligt att följa er på den långa resan. Nästa gång ni hörs är ni kanske tillbaka i Sverige igen. Hoppas att hemresan också blir bra o så får ni vila upp er ett par dagar hemma innan det vanliga kneget börjar igen. Kramar o hälsningar till alla från mormor Kerstin o morfar Gunnar💕

Famijen Moberg Madsen
MobergMadsen Publicerat

Roligt att höra mormor o morfar! Ja vi hör av oss när vi åter är på svensk mark! Kramar

Postat av Moster A

Kul att höra av er igen! Känns ju nästan som vi varit med! Önskar er en go tur hem! Kramar från Steninge

Postat av Carina Svensson

Välkomna hem till ett soligt, vintrigt Sverige!!! Hoppas resan hem går bra, och att ni slipper betala en massa extra för alla gosedjur, som jag tror ska med på hemresan! Längtar efter er!!
Kramis!! Mormor Cina