Helig ko
Helig ko

6 mars

måndag 6 mars 2017 Bombay, Maharashtra, Indien

Kl. 11 på morgonen mötte vi upp Kumar, killen vi träffade dagen innan. Vi drack chai tea, pratade och han hjälpte oss att boka tågbiljetter och en bil i Kerala. Vi vet fortfarande inte om vi ska känna oss lurade men han verkade schysst och vill möta upp oss i Jaipur. Han skulle dit och hälsa på sina föräldrar. Hur mycket som är sant och inte går inte att säga nu men det kommer vi märka. Här i Indien går man alltid mellan att känna sig lurad och tycka synd om någon.

Eftermiddagen spenderade vi ensam på fot men några kortare taxiresor. Vi hann med att besöka hängande trädgården och Mani Bhavan, Gandhis hem under en tid.

Det som slår en när man är ute och går är hur mycket människor som vill säga hej, prata, ta bilder eller bara glo. Vänliga människor som bara vill prata eller hjälpa till blandas med tiggare som försöker få pengar. Överlag är de flesta väldigt trevliga och hjälpsamma. Barn är speciellt söta och säger nästan alltid hej. Det sötaste var nog när vi gick förbi en skolbuss och alla barn sprang ut och sa hej och gav Angelica en jättestor gruppkram.

Idag har vi varit på besök i slummen. Det var väldigt intressant men det berättar vi mer om i nästa inlägg. Imorgon flyger vi till Kochi, Kerala. Vi hörs!