Vårvärme, jordbävning och mycket som händer nu.

måndag 20 mars 2017 Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu har vi börjat få härliga dagstemperaturer runt 20 grader och sol. Dock är vi inte ensamma om att gilla sol och värme. I parken har en slingrande vän vid namn Montpellier snake också börjat visa sig så fort solen tittar fram. Inte jättegiftig men stor! 2,5 meter lång och ganska tjock.

Just nu är våra härliga vänner, Kerstin och Agneta, från Gråbo här på besök. De gillar inte ormen! Men så länge han håller sig på sin plats vid den nervissnade kaktusen i parken så är det okej. Idag fyller Kerstin år så ikväll ska vi till en genuint spansk restaurang i Torrevieja. Sangria och paella blir det nog.

Nu har vi varit med om den första jordbävningen sen vi flyttade hit. Niclas var på jobbet och där kändes det väldigt mycket. Det skakade i huset och fönserrutorna skallrade. Här i radhuset var det mer som ett dovt muller, ungefär som ett gäng bandvagnar körde förbi utanför huset.

Niclas har börjat arbeta på säljavdelningen på en mäklarbyrå som heter Medland inte så långt hemifrån. De säljer bara nybyggda fastigheter. Han trivs jättebra. http://www.medlandspanien.se/

Tiden bara springer iväg, för ett tag sedan var vi och tittade på karnevalen i Torrevieja. Det var roligt att se alla fantastiska dräkter och danser. Som vanligt har vi hunnit med några besök på restaurang Lille Svensken, skaldjursbuffen där var inte dum! En massa goa grejer stod framdukade och allt inleddes med en halv hummer var! Förra helgen var vi i Benidorm och hade en galet kul kväll med våra goa vänner, Ola och Yvonne. Vi var på Benidorm Palace dår vi såg en grym show och åt middag. Vi var inte hemma förrän 3 på natten. Det blev en seg söndag kan jag säga.

Nu har vi även kommit igång med vårt företag Wikingservice där vi ser efter bostäder åt de som inte själva finns på plats. Det är fantastiskt kul att vi redan har fått in våra första kunder! http://www.wikingservice.com/

Imorgon ska vi iväg på ett uppdrag där vi sköter om en trädgård, lite lyxigt att kunna vara ute i den goa värmen och jobba.

Susanne Olovsson
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien