Sjön o bron över till angkor wat
Sjön o bron över till angkor wat

Angkor wat o marknad

söndag 19 februari 2017 Siem Reap, Kambodja

Angkor wat är väl ett ställe man måste åka till, vilket vi gjorde hyfsat billigt tack vare britten som ordnade en tuk-tuk att köra oss dit o runt.

Nu, Angkor är en hel del tempel... o en jävla massa sten... med en massa trappor.

Många var förfallna eller att träd vuxit igenom o gjort saker skevt men de var lite av charmen i det hela.

Vi började med två st mer avsides, mer blygsamma innan vi kom till fem st stora (o höga jäkla) tempel. Det fanns mycket vackra inristningar o imponerande byggnationer. Men efter 3 timmar i gassande sol så tröttnade orken o lusten att se ännu mera staplad sten så vi skip... missade! den näst sista utav dom.

Det största o mest turisttäta templet, själva angkor wat. Det har en flod runtom, två sjöar en massa försäljare o torn.
Inte så mycket att berätta om det utan foton får tala för det.

Malin fick en förföljare när hon ville kolla på solfjäder. Trotts att hon sa nej, nej o gick genom halva templet. Sött till en början blev störande i slutet. Till slut fann han en annan kund o hänga efter.

Efteråt begav vi oss hem o somnade rätt så fort zzzzzzz