Avsked

söndag 26 mars 2017 Halmstad, Hallands län, Sverige

Det är dags att säga hejdå. Ett ord som kan smärta lika mycket som ett knivhugg rakt i hjärtat. Ett avsked betyder alltid att något är slut men det betyder också att något nytt är påväg att hända. Vi vet vad vi lämnar men inte vad som väntar runt nästa hörn. Alltid när det är dags att gå, ser jag tillbaka på allt jag varit med om med tacksamt hjärta. Det har varit fruktansvärt jobbigt, härligt, konstigt, skrämmande, lyckligt, kärleksfullt, sorgligt och förbannat lärorikt. Jag har lärt känna många nya människor som jag nu kallar vänner, men jag har även lärt känna mig själv. Det är självklart svårast att lämna Justin, någon som man har somnat bredvid, hållit i handen, skrattat med i tre månader och nu är dags att släppa handen och se honom i ögonen en sista gång. Smärtan får mig att tänka efter varför jag utsätter mig för detta. Men då inser jag att det är okej att det gör ont för det betyder att jag har så mycket kärlek i mitt liv som gör ont att lämna. Jag skyddar inte mig från att bli sårad, det är något man får ta. Samtidigt som mina tårar rinner ner från kinderna är ändå mitt hjärta fyllt med glädje och kärlek. Jag släpper hans hand men vi behöver inte händer för att hålla varandras hjärtan.

Sista dagen i Florida började med en sista flygning i tunneln. Jag satte äntligen min sitt flygning och jag flög tillsammans med Josefine. Vi hade en jättefin lunch på Seasons 52. Justin hade ledigt så han var med oss hela dagen. Vi satt på stranden en stund och jag sa hejdå till havet och sanden. Vi hann till och med lite shopping på Sawgrass Mills Mall. Medans vi shoppade fixade Justin med maten som han skulle laga till oss på kvällen. Vi satt ute på altanen och åt medans regnet öste ner. Vi var tvungna och vänta tills ovädret var över innan vi kunde köra hem Josefine och mamma till där de bodde. Sen trodde jag att jag att vi skulle ta det lugnt och lägga mig tidigt men Justin hade andra planer. Vi låg i soffan med pyjamas och jag var nästan redo att gå i säng eftersom vi skulle upp kl 05.00 morgonen efter. Då stormar iFLY killar in huset och drar ut mig på krogen. Iklädd pyjamasbyxor och en T-shirt satt vi en sista gång på Bokampers sportsbar och drack vin. För det inte skulle bli allt för sent var vi där en kort stund och sen sa Justin att vi skulle åka hem (vilket var lite konstigt att han var drivande i det) Jag sa hejdå till alla och vi åkte hem, trodde jag. Justin svängde av på en annan väg och jag trodde han tog en genväg men det visade sig att han styrde mot en annan favoritbar. Alla jag sagt hejdå till precis kom också dit och vi fortsatte festandet. Killarna spelade gitarhero och jag sjöng med. De valde ”The Devil went down to Georgia” för det är min favorit.

Vi kom hem runt 01.30 och då värmde vi upp fajitas och åt innan vi gick och la oss. När Justin satte alarmet sa han glatt ”Ja, vi har hela 3 timmar att sova innan vi ska upp” som om det var jättemycket. Det var en fantastisk sista dag och när vi sa hejdå kändes det som vi båda var redo att lämna varandra. Justin brukar säga ”Absence make the heart grow fonder” och det är sant. Han lämnade av oss på flygplatsen och vi skiljdes åt.

När vi landade i Dallas hade vi lite ärende att fixa på vägen och så stannade vi och åt på favoritrestaurangen ”Olive Garden”. Underligt att det känns så hemma i Texas nu. Efter att ha varit i Florida ett tag så kändes det som att ta på sig ett par gamla skor när jag kom till Texas. Resten av dagen och kvällen tog vi igen oss. Gick en liten promenad i parken med Fozzie och senare fick Josefine en idé att hon skulle baka chokladbollar. En sista dag med Josefine och ännu ett avsked morgonen efter.

Nu är jag hemma igen och denna resedagbok är nu avslutad!

Cecilia Spångfors
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Ewa Bermhed

Tack fina, goa Cissi för att jag fått "följa med" till USA! Välkommen hem! Ditt hjärta är stort! Kramar!