Bilen full av myggnät!
Bilen full av myggnät!

Sista veckan i Kampala

fredag 14 april 2017 Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej allihopa!
Nu har vi gjort klart praktiken och håller nu på att packa för att dra vidare till Jinja tidigt imorgon! Det känns lite märkligt men samtidigt ganska skönt, vi känner oss ganska färdiga med detta nu... I veckan har vi varit på Malnutrition ward, dvs undernärda barn, det är ju en ganska speciell avdelning med tanke på att det är något vi inte ser hemma..
Tanken var ju att vi skulle åka och köpa alla nät vi beställt i måndags men så blev det inte. Beställningen tog längre tid så idag (torsdag) har vi hämtat 150 myggnät som vi lämnat till barnavdelningarna. Det var en härlig känsla att se alla så glada :)

Imorgon åker vi som sagt till Jinja. River rafting med Nile River Explorer står på schemat. Jag (Linnea) är sjukt nervös inför detta påhitt. Våra vänner här nere som redan gjort detta beskriver det som en "nära döden upplevelse"... Men det ska göras annars kommer jag ångra mig!
På lördag kommer ev. Madde och Linda (ssk. Studenterna fr Dalarna) upp till Jinja för att hoppa bungyjump (!). Men ni där hemma  behöver inte oroa er, jag och Marie ska stå stadigt på marken och kolla på :)
Söndagen ska bli så himla rolig!! Vi ska på hästsafari och rida längs med Nilen, 2h i blandad terräng. Hoppas man får galoppera :) (vilket istället Marie är lite nervös för;)

På måndag och tisdag ska vi besöka barnhemmet och skolverksamheten som drivs av organisationen Whisper. Mer om detta kommer i ett inlägg längre fram.

Ta hand om er!

Marie Hermansson