Sista kvällen med gänget

torsdag 27 april 2017 South Hampton, New Hampshire, USA

Sista sovmorgonen. Nu packar vi ned de sista grejerna som inte kommer användas mer. Bara kläder för idag och imorgonbitti. Alltid tråkigt när det blir så definitivt att nu är resan över, samtidigt som vi de senaste dagarna känt oss instängda och nästan isolerade från omvärlden. Jag i a f. Nu på morgonen ligger vi på väg in i engelska kanalen och vi börjar se fler fartyg, containerbåtar och faktiskt en och annan fiskmås.
I vanliga fall brukar man vara förväntansfull och ligga ute och sola och invänta de karibiskt blå vattnet. Det här var verkligen en bakvänd resa och nu är den gjord ✅

När vi går till frukost hör vi musik och glada människor, Nu 🤔Jo då är det så att man valt att ha en parad för att visa alla som står bakom vår kryssning. Kypare, servitörer, bartender, de som sköter våra rum, mat och you name it. Men kl 10 på förmiddagen, alla sitter ju och äter frukost eller liknande. Visst hade det väl varit kul med lite större engagemang från oss passagerare och uppskattning. Denna parad är jättekul att titta på alltid någon man känner igen.
Vill ju som inte klaga men dom som är aktivitetsansvarig har missat många punkter denna gång. Varit väldigt osynliga och få lektillfällen. Ok att man inte kan vara inte, men inte kan man ju fortfarande köra lite tokiga lekar, roliga quiz eller liknande. Bättring 💪🏼

Idag kan vi lånar filtar vilket vi självklart gör. Vill inte frysa en dag till. Underbart, stor och skön och så luta sig tillbaka i soffhörnet 😊 En lugn mysig dag insvept i stor blå filt. Jag är jättetrött idag 😴😴
Blir inget bubbelbad eller minigolf idag heller men vi går till fram fören och tar lite bilder i isande vind men dock sol 🤔

Sista kvällen med gänget 😥 Tar bild och säger hej då 👋🏼 Vaghn, Smiley och Song. Roligt att ha kvar. Till Nino säger vi: Vi ses snart igen 🤗

Independence of the Seas fyller 9år idag. Hipp hurra 🎉🎂🥂 Födelsedagen firas nere på promenaden med enorm tårta, bubbel och musik med The Royal Swedes. Tyvärr hinner inte vi vara med och fira då vi haft vår middag 😏 Tur vi har vår vän Harry som tagit undan 2 glas bubbel till oss 💃🏼😊Man tackar.

Vår brasilianske vän nere på nattklubben får 100 reais av oss som vi hittat i vår pengagömma. Han blir glatt överraskad 🤣

Bara att lägga sig att sussa. Blir inte direkt tidigt ikväll heller. Släcker kl halv 2, uppstigning kl 6:00.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige