Andra vilodagen

tisdag 16 maj 2017 Ribadiso, Galicien, Spanien

Tog det lugnt i morse då jag var ensam kvar i härbärget och gick ner på ett fik i närheten och åt frukost. Var rätt skönt att sitta själv en stund och äta utan att nå bråttom att komma iväg. Jag fick hjälp med att ringa på en taxi för att åka till nästa stopp som är Ribadiso. Hoppas foten hinner hela sig själv under dessa två vilodagar.

Kommer fram till nästa härbärge och möter där Joe och Lena ifrån Melbourne, Australien. Visar sig att bägge har sitt ursprung ifrån Malta och vi har ett par roliga timmars diskussion. Lena fick en skärskåda för sju dagar sen men hankar sig framåt. Såg att hon hade stora problem, som mig själv.

Blev en lätt surrealistisk upplevelse att fixa sovplats där en äldre spansk dam pladdrar fort som den på spanska, där hon måste förstå att jag inte förstår alls, men vi fick två säng platser i alla fall.

Christina kom in strax efter ett när vi äter lunch. Hon har träffat ett kanadensiskt par och en irländare som var supertrevliga, Brenda o Mike, samt Jonathan åka John. Så vi hängde med dem resten av kvällen. Tyvärr kom spansk konjak fram.... Drick inte ikapp med en irländare.

Robert Aresved
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien