Inför slutetappen

onsdag 17 maj 2017 Monumento de Monte do Gozo, Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Foten känns inte ok men jag vill göra ett försök på de två sista dagsetapperna. Så ut i regnet med Christina som tar det lite lugnare idag för min skull. Foten är rätt ok efter en timme så går det rätt bra. Det är fullt med folk, många Sarria-startare med ingen eller lätt packning. Man blir lätt avundsjuk på att slippa släppa mitt vidunder till ryggsäck, men det är ett val jag gjort.

Regnet slutar efter vår fri kost. Det är väldigt vackert där vi vandrar men det är väldigt fuktigt, någon nämnde 93% fuktighet. Jag svettas konstant och foten gör sig påmind då det känns som en nu blåsa är på gång. Vi har då ungefär gått 17 km och Christina föreslår taxi. Vi har cirka fem km för vår dagsetapperna och imorgon 18 km till Santiago. Förslaget är att åka lite längre fram till Monte del Gozo och då ha 6 km till Santiago. I mina öron låter det som en vinnare.

Vi kom fram till härbärget som mer såg ut som något ifrån Sovjetunionen. Vi fick vårt rum, käkade lite middag och gjorde en tid dig kväll.

Robert Aresved
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien