Till slut här

torsdag 18 maj 2017 Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Vi tog sovmorgon och kom iväg runt nio-tiden. Christina hade tittat runt lite kvällen innan och hittat några statyer vi visste skulle finnas här någonstans. Så jag fick chansen att fota dessa två pilgrimer som tittar ut över Santiago. Var lite känslomässigt att stå bredvid dem till slut. De är en bit ifrån själva Camino så vet man inte om dem så missar man dem lätt.

Vid strax före tiotiden så vandrade vi in i Santiago utkanter. Det tog ytterligare 40 minuter att nå katedralen som faktiskt är mindre än andra katedraler jag sett. Den är dock mycket vacker på insidan, där jag nu klappat en bilder att samt morsat åt St James relikskrin.

Sen gick vi och fixade våra pilgrimsbrev, var över en timmas kö för att få dem. Fick höra att 90% av pilgrimsbreven är för de som startar i Sarria.

Vi fixade ett hotell och tog det det lugnt några timmar. Vi gick sedan upp till pilgrimsmässan vid 19.30. Det var min första mässa och det väldigt stämningsfullt. Sen blev det öl och mat med John som vi sprang på.

Robert Aresved
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien