Antiklimax

fredag 19 maj 2017 Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Här funderat under dagen en hel del över att ha en dröm i många år och sedan förverkliga den under tre år.vad händer sedan? Antar jag får fundera ut en by. Kanske bestiga Killemanjar...

Har mest tagit det lugnt idag med foten, varit och köpt lite mer kompressor och tejp. Var uppe på den "riktiga" pilgrimsmässan vid 12.00 där de bland annat läser upp vilka länder nyanlända pilgrimer kommit ifrån. De tar även och tänder en liten eld i en stor silverurna som det rycker ifrån, och sedan svingar de denna igenom kyrkan. Var riktigt coolt att se. Förr i tiden var det för att rena kyrkan ifrån dålig lukt och bakterier. Idag är det mest ett tecken att komma varandra närmare.

Kommer nu att vila några dagar och sedan åka till Finisterre via buss där jag möter upp med Christina. Vi stannar en dag där nere och sedan buss tillbaka till Santiago och flyg hem dagen därpå.

Detta är slutet på min Camino se Santiago resa som gjorts under tre år. Känner att jag fått andra perspektiv på livet så det har varit klart värt all smärta man upplevt.

Robert Aresved
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien