var är alla p-platser???

måndag 29 maj 2017 Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Lämnade ett grått, regnigt Taupo och körde mot Rotorua! Strålande sol fram på förmiddagen så det blev kaffepaus utanför museet i Rotorua! Om det luktade illa igår var det ingenting jämfört med här! Hela vägen från Taupo och hit har vi sett hur det ångar upp ur bergen!!! Hade tänkt oss ett besök på museet men tyvärr var det stängt! Restaurationer efter en jordbävning 2016! Försökte oss då på att ta en tur i centrum, efter 3 rundor runt centrum hade vi inte lyckats hitta en parkeringsplats som var tillåten för campervans! Fick då syn på en stor fin P- skylt..... följde glatt den till ett P- hus.... vi är för höga för att komma in i P-huset!!!! Gav då upp och lämnade Rotorua! Satte kurs mot Hamilton men ändrade oss efter vägen, körde till Waihi istället! Hittade en jättefin camping vid Waihi beach! Njöt vårt em kaffe utanför bilen i solens sken, tog sen en promenad längst stranden!  Lagade middag, spelat kort, kvällstoaletten klar så nu ska vi planera för imorgon! Eventuellt stannar vi här en dag till, bestämmer oss imorgon beroende på vädret bl.a.
Så natti natti alla!

Cais Urbanke