Besök på apotek

måndag 19 juni 2017 Logroño, La Rioja, Spanien

Ja, nog var det en tuff dag. Många stannade i Vaiana ca 11 km från Longrono. För mig var det bara att fortsätta. Värmen var även för mig lite för mycket. Nu åskar och regnar det, så hoppas det blir lite friskare luft i morgon. Idag har jag inte träffat så många på vägen. Leden var så varierande, att det var mycket svårt att "gå i fatt" Jag träffade en amerikanska de sista 7 km. Vi hade sällskap in till Longrono,  där hennes man mötte upp. Han hade varit på sjukhuset och fått vidgjort sina blåsor. Hoppas han klarar det, för han gick inte så bra precis. En annan kvinna från USA som jag träffade vid middagen, skall stanna en extra natt. Hon klarar inte värmen.
Idag fick jag uppsöka ett apotek, för jag har fått rejält med värmeplitor på båda vaderna. Jag tog långa ben och långa ärmar idag. Armarna har klarat sig, men inte benen. Förhoppningsvis hjälper det jag fick att smörja på.
Så är jag i Rioja land. Det innebär att det inte blir något vin för mig till maten. Det är det vinet jag får huvudvärk av. Idag blev det ett glas öl istället.
Nu får vi se om jag hittar ut från den här staden i morgon och tar mig till Narjera. Det är 29.8 km.

Kommentarer
Åsa Samuelsson
Sandtaget Publicerat

Det trodde jag inte att jag skulle få uppleva för varmt för Gugge!!!!!

Postat av Marianne

Hej nu skall jag prov a om jag kan skicka en kommentar